7x hoe je van je Abandoned Cart E-mails een succes maakt
Abandoned Cart E-mails, wie kent ze niet? Ook jij hebt er vast wel eens een paar gehad. Je bent lekker aan het scrollen in wat webshops, legt het een en ander in je winkelmandje, maar rondt de bestellingen nog niet af. Vaak heb je binnen een dag, of zelfs een paar uur, de abandoned cart e-mails al in je inbox. “Vergeet je artikelen niet!”, of iets met die strekking, luidt het onderwerp. Superhandig natuurlijk zo’n mailtje, want dan vergeet je niet dat je van plan was iets te kopen. En zo maak je met abandoned cart e-mails van gebruikers die alleen kijken een converterende klant. Hoe je dat doet en inzet in je E-mailmarketing, lees je in deze blog.
Wat is zijn abandoned cart e-mails?
Een abandoned cart e-mail is een automatisch verzonden e-mail naar mensen die producten in hun winkelwagen hebben gedaan, maar de aankoop niet hebben voltooid. Die e-mails herinneren mensen eraan dat ze artikelen in hun winkelmandje hebben achtergelaten. Natuurlijk vind je in deze mails ook aanmoedigingen om de aankoop alsnog te voltooien. Het doel van abandoned cart e-mails is om van niet-kopende bezoekers converterende klanten te maken.
7 tips voor converterende abandoned cart e-mails
Converterende klanten: dat wil iedereen! Daarom is het inzetten van abandoned cart e-mails een goed plan én een belangrijk onderdeel van je aanpak voor E-mailmarketing. Met deze 7 tips zet je aantrekkelijke abandoned cart e-mails in elkaar en maak je van bezoekers converterende klanten.
- Timing is cruciaal
Stuur de eerste e-mail binnen een paar uur na het verlaten van het winkelmandje. Stuur volgende e-mails op passende tijdstippen en zorg dat ze elkaar niet te snel opvolgen. Dwingend overkomen werkt averechts. - Personaliseer je abandoned cart e-mails
Gebruik de naam van klanten en toon de specifieke items die ze in hun winkelwagen hebben achtergelaten. Daarmee maak je de e-mails op maat voor ieder persoon. - Maak het onderwerp aantrekkelijk
Gebruik een pakkende onderwerpregel die de aandacht trekt. Daarmee vergroot je de kans dat mensen je abandoned cart e-mails openen. - Geef een klein voordeel
Overweeg om een kortingscode, gratis verzending of een ander voordeel aan te bieden. Zo moedig je de gebruikers nog meer aan om de aankoop te voltooien. - Maak terugkeren naar het winkelmandje makkelijk
Zorg voor een duidelijke en opvallende call-to-action-knop die de klant rechtstreeks naar het verlaten winkelwagen brengt. Gemak dient de mens, tenslotte. - Geef een gevoel van urgentie
Creëer een gevoel van schaarste of tijdsdruk door te benadrukken dat de voorraad beperkt is of de aanbieding binnenkort verloopt. - Wees behulpzaam en klantgericht
Bied hulp aan bij eventuele vragen of problemen die de klant kan hebben. Geef hiervoor de nodige contactinformatie in de abandoned cart e-mails, waarmee mensen met je in contact kunnen komen.
Wil jij je E-mailmarketing naar een hoger niveau tillen?
Je weet inmiddels wat je te doen staat: knallen met die abandoned cart e-mails! Met de tips uit deze blog maak je een goed begin. Wil je meer weten over abandoned cart e-mails en hoe je ze inzet voor je E-mailmarketing? En wil je aantrekkelijke en converterende e-mails naar je (potentiële) klanten sturen? Neem dan contact met ons op. Onze Groei Experts weten het fijne van alles wat met e-mail te maken heeft en helpen je graag!