In 7 stappen een betaalmethode toevoegen in Google Ads
Heb je een Google Ads-account? Dan is het noodzakelijk om een betaalmethode toe te voegen voor het beheren van je online advertentiecampagnes. Met de juiste betaalmethode in Google Ads zorg je ervoor dat je campagnes efficiënt verlopen en de advertentiekosten zonder omkijken afgerekend worden. Wil je weten hoe je een betaalmethode aan je Google Ads-account toevoegt en welke optie geschikt is? We leggen het je allemaal uit in deze blog!
Waarom een betaalmethode in Google Ads
Wellicht vraag je je af waarom het nodig is om in Google Ads een betaalmethode toe te voegen. Dat snappen we! De betaalmethode die je opgeeft, bepaalt hoe en via welk betaalmiddel de advertentiekosten worden verrekend. Wel zo handig natuurlijk, want je wilt tijdens je SEA-werkzaamheden ongestoord kunnen adverteren zonder je bezig te houden met betalingen.
Regel je de betalingsmethode niet of niet goed? Dan worden je advertenties onderbroken, wat je waardevolle klikken en conversies kost. Het is voor een goed en efficiënt gebruik van Google Ads dus zaak om de betaalmethode juist in te stellen.
Automatische betalingen in Google Ads
In Google Ads is het mogelijk om automatische betalingen in te schakelen. Dit betekent dat je automatisch je advertentiekosten betaalt aan Google, nadat ze gemaakt zijn. Dit gebeurt of 30 dagen na je laatste betaling aan Google of wanneer je de drempelwaarde voor facturering bereikt, een vooraf ingesteld bedrag.
Een betaalmethode toevoegen in Google Ads in 7 stappen
Het moge inmiddels duidelijk zijn dat het erg belangrijk is om een betaalmethode in te stellen in Google Ads. Hoe je dat doet? Dat laten we je zien met behulp van onderstaande stappen:
- Inloggen Google Ads
Ga naar ads.google.com en log in met je Google-account. Log zo nodig ook in op het Ads-account waarvoor je de betaalmethode wilt toevoegen. - Ga naar instellingen
Zoek het gereedschapsicoon (sleutel) in de bovenin het scherm en klik erop. - Ga naar ‘Overzicht’
Klik op ‘Overzicht’ in het menu onder ‘Facturering’. - Navigeer naar ‘Betaalmethoden’
Klik in het menu aan de linkerkant van de pagina op ‘Betaalmethoden’. - Voeg betaalmethode toe
Klik op de blauwe knop met ‘Betaalmethode toevoegen’ en kies de gewenste betaalmethode uit de beschikbare opties. Je kunt kiezen uit creditcard of pinpas, PayPal of een bankrekening. - Vul de gegevens in
Afhankelijk van de gekozen betaalmethode vraagt Google Ads om relevante gegevens. Vul deze helemaal en naar waarheid in. - Bevestig de toevoeging
Klik op ‘Opslaan’ om de nieuwe betaalmethode in Google Ads toe te voegen en te bevestigen.
Wil je dat de toegevoegde betaalmethode ook de primaire betaalmethode is? Stel dit dan in door het dropdownmenu te openen en op ‘primaire betaalmethode’ te klikken.
Wanneer je een bankrekening hebt toegevoegd als betaalmethode, wil Google dit verifiëren. Ze schrijven binnen 3 tot 5 werkdagen een bedrag onder €0,25 van de rekening af. Precies dit bedrag moet je later invullen in Google Ads om te verifiëren dat de bankrekening van jou is.
Betaalmethode toevoegen appeltje-eitje? Wel voor onze SEA Experts!
Natuurlijk voeg je met het stappenplan uit deze blog in een handomdraai een nieuwe betaalmethode toe in Google Ads. Verloopt dat onverhoopt toch iets minder soepel of laat je graag deskundigen meekijken? Dat kan! Neem contact op met onze Groei Experts. Ze helpen je graag, zodat je Google Ads-account is voorzien van een goede betaalmethode. Wil je ook nog een collega of externe partij toevoegen aan je account? Lees dan even onze blog waarin we je stap voor stap uitleggen hoe je een nieuwe gebruiker toevoegt aan Google Ads. Kom maar door met die converterende klikken!